Ο αποκρυπτογραφημένος λόγος

με το Μιχάλη Πανάδη

Ο αποκρυπτογραφημένος λόγος - Μιχάλης Πανάδης
ανοιχτη εγγραφη!

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

8 μήνες, μία φορά την εβδομάδα, τρεις ώρες

ΠΟΤΕ;

κάθε Τρίτη, στις 7:00μμ

έναρξη μαθημάτων στις 7 Νοεμβρίου 2017

Η σημερινή δομή κοινωνίας, ίσως περισσότερο από ποτέ, είναι γεμάτη από δυσανάγνωστα σημαίνοντα και σημαινόμενα, συμβολισμούς, αδιευκρίνιστα υπονοούμενα και δεύτερες σκέψεις. Σπάνια εννοούμε αυτό που λέμε και ακόμα σπανιότερα λέμε αυτό που εννοούμε.

 

Βασίζοντας την έρευνά μας πάνω σε ένα από τα πιο αινιγματικά και αμφίσημα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, στη ”Μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι” του B. M. Koltes, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τον προσωπικό μας τρόπο να διαβάζουμε και να ερμηνεύουμε αυτό που κρύβεται πίσω από τις λέξεις.

 

Ο Μιχάλης μέσα από μια σειρά ασκήσεων και πρακτικών που θα μας φέρει σε επαφή με τον διαισθητικό μας εαυτό και τις βασικές αρχές της θεατρικής πράξης.

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ανοιχτή εγγραφή

Δηλώστε Συμμετοχή

Το έργο

”Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι” Bernard-Marie Koltès

 

Ο ΝΤΗΛΕΡ: ”Αν βρίσκεστε έξω, τη συγκεκριμένη ώρα και στο συγκεκριμένο σημείο, είναι γιατί ζητάτε κάτι που δεν έχετε, κι αυτό που δεν έχετε, εγώ μπορώ να σας το δώσω. Αν υποθέσουμε ότι βρίσκομαι εδώ πολύ πριν από σας και ότι θα βρίσκομαι εδώ πολύ μετά από σας, είναι γιατί έχω ό,τι χρειάζεται για να εκπληρωθεί ο πόθος που περνάει από μπροστά μου, κι αυτή ακριβώς η κατοχή είναι ένα βάρος που πρέπει οπωσδήποτε να μεταβιβάσω, σε όποιον άνθρωπο ή όποιο ζώο τύχει να περάσει από μπροστά μου. Αυτός είναι ο λόγος που σας πλησιάζω, παρόλο που η ώρα αυτή είναι συνήθως η ώρα που ο άνθρωπος και το ζώο ξεσκίζουν ο ένας τις σάρκες του άλλου, αντιθέτως εγώ, πλησιάζω εσάς, με τα χέρια μου ανοιχτά και τις παλάμες μου να σας κοιτούν, με τη σύνεση εκείνου που προτείνει απέναντι σ’ εκείνον που δέχεται, με τη σύνεση εκείνου που διαθέτει απέναντι σ’ εκείνον που ζητά […]”

 

Πάνω στη σκηνή του ”Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι” (1987), είναι δύο: ο Ντήλερ και ο Πελάτης. Έχουμε έναν διάλογο. Είναι όμως ένας φιλοσοφικός διάλογος στο ύφος εκείνων του 18ου αιώνα ή μήπως, πιο απλά, η είσοδος δύο κλόουν; Πιθανόν και τα δύο, συναρμοσμένα με μια τεράστια ελευθερία γραφής. Η γλώσσα είναι ένα όπλο, κι αυτοί οι δύο εκεί, που δε μοιάζει να αγαπιούνται και πολύ, παλεύουν ο ένας εναντίον του άλλου με τις λέξεις.

 

Πρέπει ο καθένας να κάνει τον άλλο να βγάλει τα εντόσθιά του, να τον σύρει στο δικό του πεδίο, να αρνηθεί το πεδίο του άλλου, να μην παραδεχθεί ποτέ ότι βρίσκεται σε θέση αιτήματος, στερήσεως, κι ότι είναι φτωχός – κυρίως φτωχός από πόθους.

Περισσότερες Πληροφορίες

Η σημερινή δομή κοινωνίας, ίσως περισσότερο από ποτέ, είναι γεμάτη από δυσανάγνωστα σημαίνοντα και σημαινόμενα, συμβολισμούς, αδιευκρίνιστα υπονοούμενα και δεύτερες σκέψεις. Ο λόγος σήμερα, πέρα από ένα επαληθευμένο μέσο επικοινωνίας, διαλόγου και ανταλλαγής, χρησιμοποιείται κατά κόρον ως μέσο χειραγώγησης, προσηλυτισμού, ελέγχου της σκέψης και παραπλάνησης.

 

Η κυριολεξία μοιάζει να κρύβεται πίσω από αμφίσημα νοήματα και η ίδια η λέξη μετατρέπεται σε όπλο εξαπάτησης. Σπάνια εννοούμε αυτό που λέμε και ακόμα σπανιότερα λέμε αυτό που εννοούμε.

 

Βασίζοντας την έρευνά μας πάνω σε ένα από τα πιο αινιγματικά και αμφίσημα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, στη ”Μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι” του B. M. Koltes, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τον προσωπικό μας τρόπο να διαβάζουμε και να ερμηνεύουμε αυτό που κρύβεται πίσω από τις λέξεις, αυτό που εκφράζεται αλλά δεν εννοείται, αυτό που εννοείται αλλά δεν εκφράζεται.

 

Μετατρέπουμε μια a priori κοινωνική συνθήκη σε επιλογή, ανασκευάζοντάς την ως ασπίδα προστασίας και, συνεπώς, ελευθερίας και δύναμης για την καθημερινή μας ζωή και ως μέσο βαθύτερης κατανόησης του θεατρικού γεγονότος.

 

Μέσα από μια σειρά ασκήσεων και πρακτικών που θα μας φέρουν σε επαφή με τον διαισθητικό μας εαυτό και θα οξύνουν την αναλυτική σκέψη, καθώς και βασικών αρχών της θεατρικής πράξης, θα κατασκευάσουμε μια προσωπική τεχνική ανάγνωσης και ερμηνείας της λέξης, της πρόθεσης και της δράσης (πράξης) που κρύβεται πίσω από τη λέξη.

 

Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν σε μορφή παράστασης το Μάιο του 2018.

Ποιός είναι ο Μιχάλης

Ο Μιχάλης Πανάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1991. Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2012) και υπότροφος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Από το 1997 έως το 2009 παρακολούθησε μαθήματα πιάνου στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τις ομάδες ”Δρόμος με Δέντρα” της Μάρθας Φριντζήλα και ”Grasshopper” της Σοφίας Βγενοπούλου σε έργα των: A. D. Musset, Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Λ. Χρηστίδη, G. G. Marquez, Γ. Τσίρου. Έχει μεταφράσει και σκηνοθετήσει τα έργα: ”Festen (Οικογενειακή γιορτή)” του T. Vinterberg και ”Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες” του R. W. Fassbinder στο Baumstrasse, και το ”Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι” του B. M. Koltes στο Βυρσοδεψείο.

 

Από το 2012 μέχρι σήμερα, συνεργάζεται με το εργαστηριακό τμήμα της ομάδας Δρόμος με Δέντρα και του Αττικού Σχολείου Αρχαίου Δράματος πάνω στην έρευνά τους για το αρχαίο δράμα καθώς και με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και την ομάδα ”Grasshopper Youth” στο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου.

 

Έχει συνεργαστεί επίσης με την Ελένη Σκότη στο θέατρο Επί Κολωνώ και τη Μαριτίνα Πάσσαρη στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας. Έχει γράψει μουσική για έξι παραστάσεις. Φέτος θα συνεργαστεί με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη στο Θέατρο Εμπορικόν και το Νίκο Χατζόπουλο στο θέατρο Από Μηχανής.

Όροι συμμετοχής

  • Έναρξη κύκλου μαθημάτων: Τρίτη 7/11/2017
  • Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων: 6
  • Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15
  • Οι εγγραφή παραμένει ανοιχτή μέχρι τη συμπλήρωση του μέγιστου αριθμού συμμετεχόντων.
  • Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μεταξύ αυτών που έχουν εγγραφεί και εξοφλήσει τη συμμετοχή τους.
  • Η εγγραφή στο σεμινάριο αφορά όλο τον κύκλο των μαθημάτων. Η χρέωση είναι μηνιαία.
  • Τρόποι εξόφλησης: μετρητά ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Σύντομα μέσω POS και Internet.
  • Ειδικές τιμές για πολλαπλές εγγραφές σε παραπάνω του ενός σεμινάρια ή σε γκρουπ. Επικοινωνήστε μαζί μας.
  • Σε περίπτωση που κατα τη λήξη της περιόδου εγγραφών δε συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός συμμετοχών, το σεμινάριο δε θα πραγματοποιηθεί. Τα χρήματα που έχουν καταβληθεί θα επιστραφούν στο ακέραιο.
  • Επιστροφές χρημάτων γίνονται μόνο στην περίπτωση μη διεξαγωγής του σεμιναρίου.





Αποδέχομαι τους όρους συμμετοχής στη δραστηριότητα.