Film Theory: 1915 – 2017

με τον Γιώργο Κόρρα

Film Theory - Κόρρας
οι εγγραφες αρχισαν!
περιλαμβανει free day!

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

15 τρίωρες συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα

ΠΟΤΕ;

κάθε Δευτέρα, στις 7:30μμ

ημέρα γνωριμίας στις 16 Οκτωβρίου 2017

έναρξη κύκλου στις 23 Οκτωβρίου 2017

Ο Γιώργος θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την έβδομη τέχνη με μια σειρά 15 σεμιναρίων με θέμα την κινηματογραφική ιστορία και αισθητική, όπου θα προβληθούν και θα συζητηθούν 13 εμβληματικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.

 

Στόχος του σεμιναρίου είναι η ευαισθητοποίηση του θεατή σε θέματα αισθητικής, που θα τον βοηθήσει στην πληρέστερη κατανόηση του φαινομένου κινηματογράφος ώστε να εξελιχθεί σε έναν πραγματικά απαιτητικό θεατή.

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

από 20/09 έως 21/10

Δηλώστε Συμμετοχή

Τι θα δείτε

  • Πολίτης Κέιν – Όρσον Γουέλς
  • Βέρτιγκο – Άλφρεντ Χίτσκοκ
  • Τσάινα Τάουν – Ρόμαν Πολάνσκι
  • Ο πορτοφολάς – Ρομπέρ Μπρεσόν
  • Ταξίδι στην Ιταλία – Ρομπέρτο Ροσελίνι
  • Επάγγελμα ρεπόρτερ – Μικελάντζελο Αντονιόνι
  • Ζυλ και Τζιμ – Φρανσουά Τρυφό
  • Ο τρελός Πιερό – Ζαν Λυκ Γκοντάρ
  • Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας – Λουίς Μπουνιουέλ
  • Απιστίες και αμαρτίες – Γούντι Άλεν
  • Η γεύση του κερασιού – Αμπάς Κιαροστάμι
  • Μιρουπάφσιμ – Χρήστου Βούπουρα, Γιώργου Κόρρα

Περισσότερες Πληροφορίες

Μια σειρά 15 σεμιναρίων με θέμα την κινηματογραφική ιστορία και αισθητική, που θα μας βοηθήσει στην πληρέστερη κατανόηση του φαινομένου κινηματογράφος ώστε να εξελιχθούμε σε πραγματικά απαιτητικούς θεατές.

 

Στα δύο πρώτα σεμινάρια του κύκλου γίνεται μια περιήγηση στο χώρο του γενικότερου φαινομένου της τέχνης. Εντοπίζονται τα εκφραστικά μέσα της καθεμιάς από τις έξι βασικές τέχνες, με ιδιαίτερη έμφαση στο ύφος (στιλ ή τεχνοτροπία) και στη σημασία του για την εκτίμηση του κάθε συγκεκριμένου έργου.

 

Στη συνέχεια γίνεται μια αναδρομή στο παρελθόν, στα πρώτα χρόνια του κινηματογράφου, από τη στιγμή της γέννησής του ως την πρώτη του ακμή, όταν οι κινηματογραφιστές και οι θεωρητικοί αποσαφήνισαν το ιδιαίτερο  εκφραστικό του μέσο, αυτό που τον διαφοροποιούσε από τις άλλες τέχνες και δικαίωνε την ονομασία του ως Έβδομης Τέχνης.

 

Κατόπιν εντοπίζονται οι διαφορές του κινηματογράφου από τις άλλες τέχνες, τα δάνεια που πήρε από αυτές και μάλιστα από τις τέχνες του λόγου (θέατρο, μυθιστόρημα) ενώ γίνεται προβολή αποσπασμάτων από κλασικές ταινίες, καθώς και μια σύντομη ανάλυση των μεγάλων σταθμών που πέρασε ο κινηματογράφος, όσο το εκφραστικό του μέσο εμπλουτιζόταν από τις νέες αισθητικές κατακτήσεις (γερμανικός εξπρεσιονισμός, Ζαν Ρενουάρ, υπερρεαλισμός κλπ).

 

Τα επόμενα 13 σεμινάρια περιέχουν προβολή ολόκληρης ταινίας, με πρόλογο του εισηγητή για το έργο του δημιουργού και τη συμβολή του στην εξέλιξη των εκφραστικών μέσων της 7ης Τέχνης και μετά την προβολή συζήτηση μεταξύ κοινού και δασκάλου για τον εντοπισμό των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της κάθε ταινίας.

 

Θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του σινεμά σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, όταν το πρώτο πρόσωπο της αφήγησης και το υποκειμενικό βλέμμα επιβάλλεται στην κινηματογραφική εκφραστική και προσδένει τον κινηματογράφο στο άρμα της λογοτεχνίας του 20ου αιώνα, της λογοτεχνίας του πρώτου προσώπου, που ασχολείται με προβλήματα υπαρξιακά και μεταφυσικά.

 

Με αφετηρία τον «Πολίτη Κέιν» και περνώντας από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ και το φιλμ νουάρ, επιστρέφουμε στην Ευρώπη κι ύστερα στην Ασία με τους Ρομπέρτο Ροσελίνι, Ρομπέρ Μπρεσόν, Λουίς Μπουνιουέλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι, Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Φρανσουά Τρυφό, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, Αμπάς Κιαροστάμι, Γούντι Άλεν.

 

Τώρα, το σινεμά του πρώτου προσώπου, περνώντας από τον  Ιταλικό Νεορεαλισμό στη Γαλλική Νουβέλ Βαγκ και όλο το Τσίνεμα Νουόβο, γίνεται αυτό που ονομάζουμε σήμερα Νέος Κινηματογράφος, βασισμένος πια στην τεράστιας σημασίας αισθητική κατεύθυνση που ονομάστηκε Φαινομενολογία.

Ποιός είναι ο Γιώργος

Ο Γιώργος Κόρρας γεννήθηκε στο Δερβένι της Κορινθίας. Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής της Αθήνας, (τμήμα ιστορικό και αρχαιολογικό) και της Ανώτερης Σχολής Κινηματογράφου και Τηλεοράσεως Λυκούργου Σταυράκου (τμήμα σκηνοθεσίας), δούλεψε ως δημοσιογράφος και κριτικός σε περιοδικά, σε εφημερίδες και στα ραδιόφωνα ΕΡΤ, ΕΡΤ open και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟ.

 

Ήταν σεναριογράφος, βοηθός σκηνοθέτη και μοντέρ σε πλήθος ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, με σκηνοθέτες, ανάμεσα στους οποίους η Βασιλική Ηλιοπούλου, ο Γιάννης Σμαραγδής, η Μαρία Γαβαλά, ο Βασίλης Βαφέας, η Φρίντα Λιάππα, η Μαρία Νικολακοπούλου, ο Πάνος Κοκκινόπουλος, η Τώνια Μαρκετάκη κ.α.

Γύρισε δύο τηλεταινίες μεσαίου μήκους, δύο ντοκυμαντέρ μικρού μήκους για την τηλεόραση της ΕΡΤ, ενώ έγραψε και παρουσίασε μια σειρά 12 τηλεοπτικών ντοκυμαντέρ για την ΕΡΤ με τον γενικό τίτλο HOTEL TRITON. Ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης γύρισε μια ταινία μικρού μήκους («Στιγμιότυπα από μία εκδρομή») και τρεις ταινίες μεγάλου μήκους («Τα παιδιά του Κρόνου», Λιποτάκτης» και «Μιρουπάφσιμ», οι δυο τελευταίες σε συνεργασία με τον Χρήστο Βούπουρα).

Το «Μιρουπάφσιμ» έχει εκδοθεί και ως μυθιστόρημα. Οι ταινίες του μεγάλου μήκους έχουν συμμετάσχει σε πλήθος κινηματογραφικά Φεστιβάλ σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική, όπως Λονδίνο, Τορίνο, Μπαστιά, Λισσαβόνα, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Λαροσέλ, Λουμπλιάνα, Γενεύη, Ελσίνκι, Στοκχόλμη, Τετουάν (Μαρόκο), Χαμαμέτ (Τυνησία), Χονγκ Κονγκ, Νέα Υόρκη, Βοστόνη, Λος Άντζελες. Η ταινία «Λιποτάκτης» περιλήφθηκε στο πρόγραμμα ΣΙΝΕΜΥΘΟΛΟΓΙΑ μαζί με άλλες ελληνικές ταινίες, που έκαναν τον γύρο του κόσμου.

 

Τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια δίδαξε αισθητική κινηματογράφου στις ιδιωτικές σχολές ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ, ΙΑΣΜΟΣ, ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ και ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ, στην Κινηματογραφική Λέσχη του Δήμου Ελευσίνας, καθώς και σε κύκλους σεμιναρίων επιδοτούμενων από την Ε.Ε.

 

Από τον Οκτώβριο του 2005 ως τον Φεβρουάριο του 2006 δίδαξε μοντάζ και αισθητική κινηματογράφου στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων με θέμα «Η εξέλιξη των εκφραστικών μέσων του κινηματογράφου από τον Orson Welles ως τον Abbas Kiarostami». Πρόσφατα εξέδωσε ένα θεωρητικό και ιστορικό βιβλίο για τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, με τίτλο «Η γεύση του σινεμά».

Όροι συμμετοχής

  • Ημέρα γνωριμίας: Δευτέρα 16/10/2017
  • Η ημέρα γνωριμίας είναι ανοιχτή στο κοινό, μέχρι του μέγιστου αριθμού συμμετεχόντων.
  • Έναρξη κύκλου μαθημάτων: Δευτέρα 23/10/2017
  • Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων: 8
  • Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20
  • Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μεταξύ αυτών που έχουν εγγραφεί και εξοφλήσει τη συμμετοχή τους.
  • Η εγγραφή στο σεμινάριο αφορά όλο τον κύκλο των μαθημάτων.
  • Το κόστος συμμετοχής καταβάλλεται σε 4 ισόποσες δόσεις, η πρώτη με την εγγραφή.
  • Τρόποι εξόφλησης: μετρητά ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Σύντομα μέσω POS και Internet.
  • Ειδικές τιμές για πολλαπλές εγγραφές σε παραπάνω του ενός σεμινάρια ή σε γκρουπ. Επικοινωνήστε μαζί μας.
  • Σε περίπτωση που κατά τη λήξη της περιόδου εγγραφών δε συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός συμμετοχών, το σεμινάριο δε θα πραγματοποιηθεί. Τα χρήματα που έχουν καταβληθεί θα επιστραφούν στο ακέραιο.
  • Επιστροφές χρημάτων γίνονται μόνο στην περίπτωση μη διεξαγωγής του σεμιναρίου.





Αποδέχομαι τους όρους συμμετοχής στη δραστηριότητα.